ההבדל בין מוהל מומחה למוהלים אחרים – כדאי לדעת!

האם חובה לקחת מוהל מוסמך? או שאפשר להסתפק במוהל שאינו מוסמך? במאמר זה נסביר את ההבדל בין מוהל מומחה ומוהלים אחרים... מומלץ לקרוא לפני שבוחרים מוהל! המשיכו לקרוא
מוהל מומחה

נדמה שאין הורה שאינו במתח לקראת הכנסת בנו הרך לבריתו של אברהם אבינו. אחרי הכול מדובר בפרוצדורה שדורשת עדינות, רגישות, מקצועיות לצד עבודה זריזה שתמנע סבל מיותר של התינוק.

בעבר באמת לא היה פשוט לאתר מוהל שאכן עונה על כל הקריטריונים ולא פעם נגרמו נזקים ועוגמת נפש לתינוק ולהוריו.

זו הסיבה שהוחלט להקים ועדה מיוחדת שמאגדת את כל רשימת המוהלים שאכן הוכשרו לשמש כמוהלים והם מפוקחים כל העת תחת הוועדה.

בוועדה מכהנים נציגים מטעם משרד הבריאות וכן מטעם הרבנות הראשית כאשר יחד הם אכן נותנים את המענה הנדרש בתחום הספציפי הזה של הכשרת מוהלים ופיקוח הדוק אחר הפעילות שלהם.

וועדה זו אף רשאית לשלול רישיונות או לבטל הסמכות של מוהלים שאינם עומדים בתקנות או הנהלים של הוועדה.

מוהל מומחה ומוהל מוסמך – יש הבדל?

כאן חשוב להדגיש כי בבחירה של מוהל יש לכם שתי אפשרויות. יש מוהל מוסמך ויש מוהל מומחה.

מיהו מוהל מוסמך?

מוהל מוסמך הוא מוהל שלמד ועבר את ההכשרה למוהלות ב- קורס מוהלים. הוא עבר בהצלחה את המבחנים אחריהם הוא קבל את הרישיון ואת ההסמכה לעסוק במקצוע מטעם הוועדה להכשרת מוהלים בישראל. כדי לקבל את הרישיון הוא עובר מבחנים שונים ברפואה ובהלכה שם נבדקת המקצועיות שלו והיכולות שלו בפועל. מוהל מוסמך רשאי לבצע בריתות לתינוקות עד גיל שנה.

מיהו מוהל מומחה?

מוהל מומחה הוא מומחה מוסמך שעבר עוד בחינות במהלך הזמן, התנסה בבריתות רבות והוא מוכרז כמוהל מומחה. הודות לניסיון שלו הוא נחשב כמוהל ברמה מקצועית גבוהה הרבה יותר מהמוהל הרגיל. הדבר יבוא לידי ביטוי בתוצאות בשטח וכמובן גם בעלויות והמחירים שהוא יגבה.

מיהו מוהל שאינו מוסמך?

נתחיל עם זה שאין כל בעיה מבחינה חוקית לבצע ברית מילה על ידי מוהל שהוא אינו מוסמך. מוהל לא מוסמך יכול להיות מוהל שלמד את המקצוע תוך שהוא שימש מוהל וותיק. הוא צבר הרבה ידע ואחר כך הרבה ניסיון אך זאת בלי שיהיה לו רישיון לעסוק בתחום. מוהל זה עשוי בהחלט להיות מוהל מצוין ממש אך הוא לא יכול למול בבתי חולים ציבוריים.

כך בוחרים את המוהל

כולנו רוצים להבטיח את בריאותו של התינוק ושכל תהליך הברית יתנהל בצורה הכי רגועה, מהירה ומקצועית. כדי שכל זה אכן יקרה, חובה לפנות אל מוהל מומחה וירא שמים שיוכל להבטיח כי כל תהליך הברית יתנהל ללא כל תקלה. המשיכו לקרוא איך לבחור מוהל לברית »

כדי להבטיח את הבחירה במוהל מקצועי, אמין ומנוסה, חשוב לבדוק האם הוא מוהל מוסמך או אולי אפילו מוהל מומחה. כך שתוכלו להיות הכי רגועים לגבי הביצוע ולגבי התוצאות.

אולי יעניין אתכם לקרוא:

    אולי תרצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
    פרטי המחבר
    מכון עליה
    מכון עליה
    'מכון עליה' הנה מכללה המפיקה אלפי קורסים תורניים בנושאים: קורס הכשרת שוחטים, הכשרת מוהלים מוסמכים, הכשרת סופרי סת"ם, הכשרת רב מקדש בחופה והכשרת משגיחי כשרות ועוד המון סוגים שונים של קורסים בכל רחבי הארץ ובעולם.

    השאר תגובה

    מאמרים נוספים על ברית מילה
    כלי נגישות
    עדכוני המכון
    העדכון האחרון מאת מכון עליה
    תאריכים למבחני טוען רבני

    לכל תאריכי מבחן טוען רבני במינהל בתי הדין לשנה הקרובה תשפ"ד- תשפ"ה (2024 למניינם)

    שנה טובה