האם כל מוהל הוא רופא

מוהל הוא זה שיוודא כי מצבו הבריאותי של התינוק, ועליו האחריות לבריאות של התינוק והצלחתו של הטקס ׳הברית מילה׳. השאלה היא האם כל מוהל הוא רופא? על כך נרחיב כאן במאמר.
האם כל מוהל הוא רופא

יש לנו מצווה למול את התינוק ביום השמיני ללידתו. תפקיד זה של ביצוע ברית המילה מסור לידיו של מוהל. המוהל הוא זה שיוודא כי מצבו הבריאותי של התינוק אכן מאפשר את ביצוע ברית המילה, יכין אותו מהבחינה הפיזית לביצוע הברית ואחר כך ידאג לביצוע בפועל של מצוות הברית על פי המנהגים השונים. השאלה היא האם כל מוהל הוא רופא? על כך נרחיב כאן במאמר.

לימודי מוהלות – מה הם כוללים?

כדי להיות מוהל לומדים בקורס שמחולק לשלושה שלבים.

  1. לימוד הלכתי שהוא מבוסס על שו"ע יו"ד בהלכות מילה.
  2. לימוד רפואי שהוא כולל קרוס מקיף בהחייאה ומתקבל רישיון ממד"א.
  3. לימוד מעשי בעזרת מודלים שונים, בובות דמוי מקור שידמו את הדבר האמתי ממש כולל בכי של תינוק ברקע שיעניק תחושת אמת.

למידע נוסף על לימודים למוהלים לחצו כאן

האם המוהל צריך להיות רופא?

בשנים האחרונות התוודענו למקרים שונים אשר בהם התחזו אנשים למוהלים. ובכך גרמו נזקים לא פשוטים לתינוקות על ידי ביצוע ברית מילה שלא בצורה הנכונה. עובדה זו הובילה לכך שהורים רבים נותרו חסרי אונים. כאשר אין להם באמת את יכולת ההבחנה ביון מוהל מומחה לבין זה שמתחזה. אז נכון שפנייה אל רופא מוהל הוא לעיתים המוצא הכי מתבקש.

כאן יש הרבה הורים שלא רוצים להחליף את טקס הברית המסורתי והרוחני. להליך כירורגי הנעשה בחדר ניתוח. אז חשוב לדעת שיש בהחלט אפשרות לפנות אל רופא. שיש לו גם את ההסמכה להיות מוהל כך שמרוויחים את שני הצדדים.

רופא מול מוהל

חשוב להבין כי רופא לא נעשה מוסמך למוהל מעצם היותו רופא גם אם הוא רופא אורולוג מומחה. כי ההסמכה של המוהל היא שונה והיא תלויה בהחלטת הוועדה הבין משרדית.

הוועדה לפיקוח על מוהלים המסמיכה את המוהלים ואף מפקחת עליהם בפועל. הוועדה מורכבת מנציגים מטעם משרד הבריאות לצד נציגים מטעם הרבנות הראשית. יחד הם חולשים על שוק המוהלים כשהם למעשה מסמיכים את המוהלים בפועל. ועוקבים אחר העבודה שלהם.

אם החלטתם ללכת על רופא שהוא גם מוהל, עליכם לוודא כי הוא אכן בקי בענייני מילה מהבחינה ההלכתית, הוא מוסמך להיות מוהל והוא כמובן יהודי ירא שמים שומר תורה ומצוות.

מוהל מוסמך ומוהל מומחה

כל מוהל שלמד בקורס מוהלים את המקצוע, הוא נבחן, הוא התנסה בפועל בביצוע מילות. ועבר בהצלחה את כל התהליך, יוכל לקבל את הרישיון ואת ההסמכה לבצע בריתות. לאחר שהוא יצבור ניסיון רב בביצוע בריתות במהלך הזמן הוא גם יוכל לקבל את התואר מוהל מומחה. הוא אכן יהיה מקצועי יותר ומהיר יותר והוא גם יתוגמל בהתאם.

ישנם מוהלים שאינם רשמיים כי הם לא קבלו בעצם רישיון לעסוק במקצוע כמוהלים. אך הם שימשו רבות מוהלים מומחים והתנסו בשטח בביצוע בריתות. אלו רשאים גם כן למול אך לא במקומות ציבוריים כמו בתי חולים.

אולי תרצו להמשיך לקרוא מאמרים להורים לפני הברית:

אולי תרצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
פרטי המחבר
מכון עליה
מכון עליה
'מכון עליה' הנה מכללה המפיקה אלפי קורסים תורניים בנושאים: קורס הכשרת שוחטים, הכשרת מוהלים מוסמכים, הכשרת סופרי סת"ם, הכשרת רב מקדש בחופה והכשרת משגיחי כשרות ועוד המון סוגים שונים של קורסים בכל רחבי הארץ ובעולם.

השאר תגובה

מאמרים נוספים על ברית מילה
כלי נגישות
עדכוני המכון
העדכון האחרון מאת מכון עליה
נפתחה קבוצת וואטסאפ לסופרי סת״ם

אם אתם סופרי סת״ם ואתם מעוניינים למכור את המוצרים שלכם, תוכלו לעשות את זה בקבוצת הוואטסאפ הזאת.

גם אם אתם מעוניינים לרכוש תשמישי קדושה מסופרי סת״ם ישירות תוכלו לעשות זאת בקבוצת הוואטסאפ הזאת.

שנה טובה