הרעיון שנגנז: מכונה חשמלית להשחזת והעמדת סכין שחיטה!

השחזת סכין שחיטה

לפני כשלושים שנה עלתה הצעה ע"י יזמים בתעשיית הבשר הכשר להשתמש במכונות חשמליות להשחזת סכין שחיטה, והעמדתם בצורה הטובה ביותר (כידוע, המלאכה הקשה יותר של השוחט, היא להשחיז את הסכין, דבר המצריך עבודה מקצועית, הרגשה, וזמן רב).

כמובן לא לשחיטה עצמה, כיוון שמחויבים לעשות על ידי כוח גברא, אלא לצורך בדיקת הסכינים, וכדו'.

יוזם הרעיון עלה לפני מרן הגרש"ז אוירבך זצ"ל ופסל את הרעיון, כיוון שצריך אדם שיבדוק את הסכינים, ולשאלת היוזם מדוע הדבר שונה מהגהת מחשב בספרי תורה, ואמר הגרש"ז אוירבך שאינו דומה, כיוון שבספר תורה, קוראים בספר התורה ורואים את הטעויות, ועל כן הגהת המחשב עצמה חשופה לביקורת אנשים, אולם בבדיקת סכינים, אם האנשים לא יבדקו, אין שום ביקורת נוספת על בדיקת הסכינים, ועל כן הרעיון נגוז. מעבר לרעיון שאין משנים המסורת.

עוד בנושא שחיטה:

מתעניינים בשחיטת עופות ובהמות – הכירו את קורס שחיטה של מכון עליה.

אולי תרצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
פרטי המחבר
מכון עליה
מכון עליה
'מכון עליה' הנה מכללה המפיקה אלפי קורסים תורניים בנושאים: קורס הכשרת שוחטים, הכשרת מוהלים מוסמכים, הכשרת סופרי סת"ם, הכשרת רב מקדש בחופה והכשרת משגיחי כשרות ועוד המון סוגים שונים של קורסים בכל רחבי הארץ ובעולם.

2 תגובות

  1. משהו לא מובן – מדוע נפסלה מכונת *השחזה* בגלל הצורך ב*דיקה* אנושית.
    מה הבעיה שהסכינים יושחזו על ידי מכונה וייבדקו על ידי אדם?

השאר תגובה

מאמרים נוספים על מצוות שחיטה
כולנו יודעים כי באופן טבעי, מקום הגידול של העופות והתרנגולים הם בטבע. שם הם אמורים להתפתח, למצוא את מזונם, להטיל ביצים ולגדל את האפרוחים….
כמה עולה שחיטה פרטית? החלטתם ללכת על שחיטה פרטית, במאמר זה נסביר על התהליך של השחיטה. וכמובן כמה תצטרכו לשלם לשוחט… המשיכו לקרוא…
איך לומדים שחיטה? איך רוכשים את כל הידע הנדרש של הלכות שחיטה? ואיך מתחילים לעבוד כשוחטים מוסמכים? אז בדיוק לשם כך אנחנו כאן….
כלי נגישות
עדכוני המכון
העדכון האחרון מאת מכון עליה
תאריכים למבחני טוען רבני

לכל תאריכי מבחן טוען רבני במינהל בתי הדין לשנה הקרובה תשפ"ד- תשפ"ה (2024 למניינם)

שנה טובה