כמה מרוויח שוחט? השוואת שכר בארץ ובחו"ל

במדריך זה נבדוק כמה מרוויח שוחט על מנת להבין עד כמה הדבר אכן רווחי. נשווה בין השכר בארץ ובחו"ל, גם בין התפקידים השונים והוותק, ואפילו נדבר על מיסים אז יהיה מעניין מאוד... המשיכו לקרוא
כמה מרוויח שוחט

עבודתו של השוחט היא לא עבודה קלה. מדובר בעבודה שמחייבת הרבה מאוד אחריות, היא דורשת כוח פיזי וגם הרבה ערנות על מנת שאכן המלאכה תתבצע כראוי על פי כל דרישות ההלכה.

העבודה הינה מתוגמלת היטב ואנשים שבוחרים לעבוד בתחום, בהחלט נהנים משכר הולם.

אנשים שרואים את עצמם מתאימים לעבודה בתחום, מומלץ כי יפנו ללמוד את התחום בצורה יסודית ולהתחיל להרוויח יפה.

כמה מרוויח שוחט בארץ?

למעשה קיים טווח מחירים שנע בין 10000 – 15000 ₪ לחודש כאשר מדובר בשוחטים העובדים בתוך גבולות הארץ.

שוחט באזור הצפון13,000 ₪ משכורת חודשית ממוצעת
שוחט באזור הדרום12,000 ₪ משכורת חודשית ממוצעת
שוחט באזור המרכז15,000 ₪ משכורת חודשית ממוצעת

כמה מרוויח שוחט בחו"ל?

חלק גדול מהליכי השחיטה מתבצעים בחו"ל.  יש לזה כמה וכמה סיבות כאשר הסיבה העיקרית היא בשל מחירי הבקר והכמויות שלהם בחו"ל לעומת הכמויות והמחירים כאן בארץ. ברור שבאזורים שם יש הרבה בקר, המחיר יהיה זול במידה משמעותית מה שהופך את כל הסיפור הזה של רכישת הבקר להרבה יותר נגיש גם עבור הלקוחות שבסופו של דבר יכולים ליהנות מבשר איכותי וכשר למהדרין בעלויות סבירות לגמרי.

השכר של שוחטי בשר בחו"ל הוא גבוה יותר ביחס לשוחטים בחו"ל בגלל כל מה שכרוך בנסיעה לחו"ל לצורך ביצוע השחיטה.

טווח השכר לשחיטה בחו"ל:

שכר שוחט בארה"בנע בין 4,000 – 5,000 $ לחודש
שכר שוחט בדרום אמריקהנע בין 5,000 – 7000 $ לחודש
שכר ראש צוותנע בין 9,000 – 12000 $ לחודש
שכר ממוצע לשעת עבודה של שוחט בחו"ל75 $ לשעה

כמה מרוויח שוחט עופות

שחיטת עופות היא גם כן מלאכה המחייבת עבודה אחראית של שוחט מנוסה הבקי בכל ההלכות הנדרשות. אדם העוסק בשחיטה של עופות מרוויח גם כן שכר נאה בהחלט.

  • טווח המחירים לפי שעה נע בין 70 – 80 ₪ כאשר השחיטה מתבצעת בארץ.
  • שחיטת עופות בחו"ל הינה רווחית מאוד והשכר על העבודה עומד על כ 140 ₪.

מה לגבי מיסים של שוחטים

כל אזרח בישראל משלם מיסים. לעיתים מופרשים ממשכורתנו סכומי כסף גבוהים מאוד כמס ולא כולם יודעים שלא תמיד זו גזירה משמים. יש בהחלט מצבים שונים אשר בהם העובד זכאי ליהנות מהחזרי מס מה שישפיע מאוד על המשכורת החודשית שלו שלא תצטמק כל כך בדרך מהברוטו לנטו.

החזרי מס לשוחט

כדי לחשב את כל הנושא הזה של החזרי מס, כדאי להיוועץ ביועץ מס שיכוון את העובד באשר לזכויותיו. יש מצבים רבים אשר בהם העובד יהיה זכאי לקבל את החזרי המס בשל נקודות הזיכוי להם הוא זכאי.

» חישוב החזרי מס

מס הכנסה לשוחט

לכל שכבה יש מס על ההכנסות בשיעור שונה. מס הכנסה מתעדכן על ידי משרד האוצר, מע"מ, משרד הכלכלה, המוסד לביטוח לאומי ועוד גופים נוספים.

חשוב להבין שיש לאזרח מן השורה דרך להשפיע על כל הנתונים הללו ובכל מקרה תמיד חשוב לעקוב ולבדוק אחר שיעורי המס ואופן החישוב שלהם.

» חישוב מס הכנסה

ביטוח לאומי לשוחט

בין כל ההפרשות שמופרשות מהמשכורת החודשית של השוחט יש את התשלומים לביטוח הלאומי. חשוב להבין כי גם כאן יש צורת החישוב ויש להיצמד לשעות העבודה בפועל ומספר ימי העבודה כאשר אלו משפיעים על גובה התשלומים לביטוח הלאומי.

» חישוב ביטוח לאומי

פנסיה לשוחט

תשלומי הפנסיה אף הם יורדים מהשכר החודשי שלנו גם כאן צריך לבדוק אם אנחנו לא משלמים יותר מידי. יש מחשבונים מיוחדים בעזרתם ניתן לחשב את כל תשלומי המיסים השונים שאנחנו משלמים ולוודא האם אכן הכול נעשה כדין כפי שצריך באמת להיות.

» חישוב פנסיה

קצת על העבודה של השוחטים

כאמור, העבודה של השוחט היא לא עבודה קלה. היא מחייבת הרבה שימת לב והרבה זהירות וערנות בעבודה. מעבר לכך מדובר במשמרות ארוכות של עבדה שהיא אחרי הכול פיזית וקשה השוחט אמור להיות ערוך ומתאים לכך.

השוחט צריך גם להיות אדם חזק שלא נרתע מדם ומסוגל לבצע את המלאכה ללא חת.

בגלל שמדובר בעבדה כל כך אחראית, השכר הוא כמובן בהתאם, בייחוד כאשר מדובר בשחיטה של כשרות מהודרת.

איפה כדאי להיות שוחט בארץ או בחו”ל?

השאלה שנשאלת לא פעם היא, האם אחרי שיש לי תעודת כשרות, איפה הכי כדאי לעבוד? בארץ או שמא בחו"ל? אז התשובה היא ממש לא גורפת. כי הדבר בהחלט תלוי בתנאים האישיים של השוחט. אדם בעל משפחה יתקשה לעזוב את משפחתו למשך שבועות וחודשים ארוכים לצורך השחיטה כאשר יהיו כאלה שזה דווקא יתאים להם יותר.

לכמה זמן שוחט בדרך כלל יוצא לעבודה בחול?

כל כשרות מתנהלת בצורה שונה. יש כאלה המחייבים שהייה לשחיטה של כחודש ויש כאלה שנוסעים לתקופות של חצי שנה ואף מעבר לזה.

הכשרויות הגדולות והאיכותיות נוהגות להחזיר את השוחטים לעיתים קרובות לארצם על מנת שאלו יוכלו לשהות עם בני משפחתם.

הקורס המוביל בארץ ובעולם ללימודי שחיטה

בקורסים ללימודי שחיטה מקבלים התלמידים את כל הידע המקיף והמקצועי בכל הנושא הזה של שחיטה. הם מקבלים את ההזדמנות להתרשם מכל ההיבטים בנושא השחיטה כשזה כולל גם את התחום העיוני וגם את התחום המעשי.

קורס שחיטה
הכשרת הבשר תמונות מתוך קורס שחיטה מכון עליה

הקורס של מכון עליה הוא הטוב ביותר, המקיף ביותר וזה שמעניק לתלמיד את כל הכלים הנדרשים. קורס שחיטה של מכון עליה פותח שערים לעולם של פרנסה ברווח לצד סיפוק מעבודה שיש בה ערך מוסף של שמירת ההלכה והקפדה עליה.

תעודת שחיטה
תעודת שחיטה
מכון עליה
כנס לתלמידי המכון

אולי יעניין אותך לקרוא:

אולי תרצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
פרטי המחבר
מכון עליה
מכון עליה
'מכון עליה' הנה מכללה המפיקה אלפי קורסים תורניים בנושאים: קורס הכשרת שוחטים, הכשרת מוהלים מוסמכים, הכשרת סופרי סת"ם, הכשרת רב מקדש בחופה והכשרת משגיחי כשרות ועוד המון סוגים שונים של קורסים בכל רחבי הארץ ובעולם.

השאר תגובה

מאמרים נוספים על מצוות שחיטה
כולנו יודעים כי באופן טבעי, מקום הגידול של העופות והתרנגולים הם בטבע. שם הם אמורים להתפתח, למצוא את מזונם, להטיל ביצים ולגדל את האפרוחים….
כמה עולה שחיטה פרטית? החלטתם ללכת על שחיטה פרטית, במאמר זה נסביר על התהליך של השחיטה. וכמובן כמה תצטרכו לשלם לשוחט… המשיכו לקרוא…
איך לומדים שחיטה? איך רוכשים את כל הידע הנדרש של הלכות שחיטה? ואיך מתחילים לעבוד כשוחטים מוסמכים? אז בדיוק לשם כך אנחנו כאן….
כלי נגישות
עדכוני המכון
העדכון האחרון מאת מכון עליה
תאריכים למבחני טוען רבני

לכל תאריכי מבחן טוען רבני במינהל בתי הדין לשנה הקרובה תשפ"ד- תשפ"ה (2024 למניינם)

שנה טובה