האם נגרם צער לעוף או לבהמה במהלך שחיטה כשרה?

קורס שחיטה מכון עליה

באירופה יש מדינות שקידמו הגבלות נגד השחיטה הכשרה, בארץ יש ארגונים שונים שנלחמים נגד, ושאלת השאלות היא האם השחיטה הכשרה הינה הגורמת הכי פחות צער?

ראשית נקדים ונאמר, אנחנו שוחטים לפי מסורת אבותינו המסורה לנו מדורות קודמים, ולפי הציווי ההלכתי הקיים.

כיום יש מספר צורות שחיטה הנהוגות בעולם:

הימום ע"י מכת חשמל: הבהמה מקבלת מכת חשמל למוח, ומאבדת את ההכרה, ואז ושחטים אותה, השיטה הזאת פסולה לפי ההלכה, וגורמת כאב לבהמה בעצם קבלת המכת חשמל .

נעיצת מסמר למוח הבהמה: השיטה הזאת נפוצה יותר באירופה, והיא נעשית ע"י נעיצת אקדח מסרים ישר לתוך המוח וגרימת איבוד הכרה מיידי . שיטה זאת גם פסולה מצד ההלכה .

מכת גרזן: שיטה זאת קיימת בעיקר במזרח אירופה והבלקן , והינה שיטה ישנה ופרמטיבית ע"י הנפת ברזן לראש בהמה , ולאחמ"כ שחיטתה. כמובן שגם שיטה זאת פסולה ע"י ההלכה .

מיותר לציין שבכל השיטות הנ"ל הבהמה מפרכסת כמה דקות לאחר השחיטה , וזה אינו מצב הכרתי.

השחיטה היהודית מבוצעת בחיתוך של קנה הנשימה, וקנה הושט. ליד הקנים יש ורידים שמוליכים את הדם למוח, ומהמוח לשאר הגוף. ברגע חיתוך הורידים נפסק הולכת הדם, מוח והגוף אינו מרגיש כלום. ועצם החיתוך, כיוון שפסקו חכמינו את הלכות הסכין, והצורך בסכין חדה כתער אין שום הרגש לבהמה. המשיכו לקרוא כיצד לבצע שחיטה כשרה.

רוצים ללמוד לשחוט בצורה מקצועית? לחצו כאן

וזה עוד חיזוק למשה אמת ותורתו אמת!

קורס שחיטה מכון עליה
אולי תרצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
פרטי המחבר

השאר תגובה

מאמרים נוספים על מצוות שחיטה
כולנו יודעים כי באופן טבעי, מקום הגידול של העופות והתרנגולים הם בטבע. שם הם אמורים להתפתח, למצוא את מזונם, להטיל ביצים ולגדל את האפרוחים….
כמה עולה שחיטה פרטית? החלטתם ללכת על שחיטה פרטית, במאמר זה נסביר על התהליך של השחיטה. וכמובן כמה תצטרכו לשלם לשוחט… המשיכו לקרוא…
איך לומדים שחיטה? איך רוכשים את כל הידע הנדרש של הלכות שחיטה? ואיך מתחילים לעבוד כשוחטים מוסמכים? אז בדיוק לשם כך אנחנו כאן….
כלי נגישות
עדכוני המכון
העדכון האחרון מאת מכון עליה
נפתחה קבוצת וואטסאפ לסופרי סת״ם

אם אתם סופרי סת״ם ואתם מעוניינים למכור את המוצרים שלכם, תוכלו לעשות את זה בקבוצת הוואטסאפ הזאת.

גם אם אתם מעוניינים לרכוש תשמישי קדושה מסופרי סת״ם ישירות תוכלו לעשות זאת בקבוצת הוואטסאפ הזאת.

שנה טובה