למה צריך כרית ברית מילה? ומה השימוש בה?

בן נולד! מזל טוב! כעת עליכם להתחיל להיערך לקראת הברית מילה. אחד הדברים הבסיסיים שמופיעים ברשימה היא כרית לברית המילה. מה היא הכרית? ולמה צריך? המשיכו לקרוא
כרית ברית מילה

כאן אתם עשויים למצוא את עצמכם מתבלבלים או אפילו מסתבכים. אתם לא יודעים מה עליכם לעשות קודם. להזמין מוהל? מקום לברית? ציוד לברית? לתכנן את הסעודה של הברית? ועוד לא דברנו על החששות לקראת ההליך עצמו…

אז דבר ראשון חשוב שתירגעו. בכל יום נערכים עשרות ומאות אירועי ברית מילה והכל עובר בשלום בדרך כלל. גם מבחינה רפואית וגם מבחינה טכנית.

כעת מה שאתם באמת צריכים לעשות זה לפנות אל מוהל מומחה שינחה אתכם בדבר כל ההכנות לברית. הוא זה שייתן לכם רשימה מפורטת וברורה של כל מה שאתם צריכים לקראת האירוע, רשימה שתעשה לכם סדר בראש.

אחד הדברים הבסיסיים שמופיעים בדרך כל ברשימה היא כרית לברית המילה. בתמונה ניתן לראות איך היא נראית.

כרית ברית מילה
תמונה של כרית ברית מילה

למה צריך כרית לברית מילה?

כרית לברית מילה היא לא באמת מוצר הכרחי מצד המצווה של ברית מילה. אפשר בהחלט למצוא תחליפים יעילים שלא יפגמו כלל בהליך ברית המילה. עם זאת מקובל להדר וליפות את המצווה ועל כן בוחרים כרית מרשימה ויפה המעוטרת ברקמה, אבני חן ועוד שנועדו להדר לרומם את מצוות ברית המילה.

מה עושים עם הכרית?

הכרית היא למעשה מעין מזרון די קשיח עליו מניחים את התינוק המובל לברית. מצדי הכרית וכך גם בתחתית הכרית (לרגלי התינוק) ישנם כיסויים המחוברים אל מסגרת הכרית וכאשר התינוק מונח על הכרית מעלים מעליו את הכיסויים המתחברים בסרטי קשירה או דבק מיוחד מה שמבטיח את בטיחות התינוק כאשר הוא מובל מידי אימו אל עזרת הגברים לקראת ביצוע הברית.

כאשר התינוק מועבר אל ברכי הסנדק והמוהל בא לבצע את ברית המילה, פותחים כמובן את הכיסויים והכרית מהווה משטח מושלם לצורך ביצוע הברית בצורה בטוחה ונוחה. הן עבור המוהל והן עבור הסנדק שאמור לאחוז בתינוק. הכול כמובן למען בטיחותו המלאה של התינוק.

איזה כרית כדאי לבחור?

כשאתם הולכים לקנות כרית לברית מילה, חשוב שתשימו לב שמדובר בכרית בטוחה לשימוש עבור התינוק. למרות שלא מדובר בכרית לשימוש ארוך טווח, עדיין מדובר בכרית שאמורה לשמש בהליך מאוד משמעותי ואם הוא לא יהיה נוח הוא עלול לפגום בביצוע. על כן יש לבחון את עובי הכרית שלא תהיה עבה מידי אך עדיין תהיה רכה ונוחה עבור התינוק. יש לבדוק שאין אבני חן בולטים באזורים בהם התינוק ישכב, יש לוודא כי סרטי הקשירה לא יסכנו את התינוק כמו כן חשוב לוודא כי הכרית עשויה מחומר כביס.

איך ניתן להשיג כרית לברית?

מחפשים כרית לברית מילה? באתר לומדים שופס תוכלו למצוא כרית מרשימה ומעוטרת, כרית יוקרתית מהודרת שתוסיף הרבה יופי והידור לאירוע ברית המילה.

מאמרים נוספים להורים לפני ברית מילה:

לימודים למוהלים

אנו במכון עליה מכשירים מאות מוהלים חדשים מידי שנה להיות מוהלים מוסמכים. אם מעניין אתכם להיות מוהלים אנו מזמינים אתכם לקרוא על קורס מוהלים שלנו.

קורס מוהלים
הרב יעקב מרציאנו מחלק תעודות בסיום קורס מוהלים
אולי תרצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
פרטי המחבר
מכון עליה
מכון עליה
'מכון עליה' הנה מכללה המפיקה אלפי קורסים תורניים בנושאים: קורס הכשרת שוחטים, הכשרת מוהלים מוסמכים, הכשרת סופרי סת"ם, הכשרת רב מקדש בחופה והכשרת משגיחי כשרות ועוד המון סוגים שונים של קורסים בכל רחבי הארץ ובעולם.

השאר תגובה

מאמרים נוספים על ברית מילה
כלי נגישות
עדכוני המכון
העדכון האחרון מאת מכון עליה
תאריכים למבחני טוען רבני

לכל תאריכי מבחן טוען רבני במינהל בתי הדין לשנה הקרובה תשפ"ד- תשפ"ה (2024 למניינם)

שנה טובה