הסמכת מוהלים של מכון עליה

הסמכת מוהלים של מכון עליה

אדם שרוצה לעסוק במקצוע תורני שיש בו שליחות ורואה את עצמו מתאים, יכול לבחור להיות מוהל. ברור שנדרשים הרבה למידה, רכישת פרקטיקה וניסיון כאשר רק אחר כך יוכל המוהל לצאת לשוק. חשוב לציין כי מדובר בתחום שיש בו הרבה מאוד ביקוש. כי בכל יום נולדים מאות תינוקות זכרים הזקוקים כל אחד מהם לברית מילה.

מכון עליה הוא המקום בו אפשר ללמוד בצורה מסודרת את כל התחום הזה ולקבל הסמכת מוהלים.

קורס מוהלים במכון עליה מעניק למוהל שבדרך את כל ארגז הכלים לצד הכשרה מקצועית. הכשרה הלכתית וכן הכשרה רפואית בכל התחום של עריכת ברית מילה.

מה בקורס מוהלים של מכון עליה

בקורס המוהלים של מכון עליה נעשים מאמצים רבים להקנות לכל תלמיד את הפרקטיקה. לצד הידע המקיף בכל התחומים הנדרשים מתוך מטרה לאפשר לו לצאת לדרך בשיא הביטחון. כאשר הוא יודע את כל מה שהוא צריך כדי לבצע בריתות מילה על כל מה שעשוי להיות כרוך בכך.

לשם כך יוצרו בובות מיוחדות עבור המוהלים עליהם הם מבצעים את התרגול. שהוא כמעט כמו תרגול מעשי והוא בעצם התרגול שלפני הברית האמיתית. כך יוכל המוהל להתנסות ואולי גם לשגות בלי ליטול על עצמו סיכונים אמיתיים. לרוב מוסיפים גם את רעשי הרקע האופייניים לברית. וכמובן גם את הבכי של התינוק כדי לדמות את הדבר האמתי ולהכניס את המוהל לסיטואציה בה הוא אמור לפעול.

המטרות של הקורס למוהלים במכון עליה

"ביום השמיני ימול בשר עורלתו" זה הפסוק המורה לנו על מצוות מילה. רוב ההורים לא באמת יכולים לבצע את המצווה בכוחות עצמם. ולשם כך הם ממנים את המוהל כשליח שיעשה את הפעולה במקומם. התפקיד של המוהל הוא לוודא קודם כל כי לתינוק יש את היכולת לגשת לברית. מבחינה בריאותית, התפתחותית מבחינת גיל הלידה, הגודל והמשקל שלו. לאחר מכן הוא אמור להכין אותו לקראת הברית ולקיים את הטקס בצורה ראויה. עם הקפדה על כל מה שמקובל בהתאם לכל קהילה.

תוכנית הלימודים להכשרת מוהלים במכון עליה

קורס המוהלים מחולק לשלושה שלבים עיקריים.

1. לימוד הלכתי – זה כולל את כל הנושאים הקשורים לקיום ברית מילה. החל בביצוע ברית המילה בפועל דרך כל ההלכות המקיפות כמו זמן מילה, ברית מילה בעת חולי, ברית מילה שלא בזמנה, ברית מילה בשבת, ברית מילה בצומות, מילת גויים ועוד נושאים רבים הדורשים היצמדות להלכה.

2. לימוד רפואי – זה כולל בדיקת התינוק לפני הברית, הבנה בהנחיות המופיעות בדף השחרור של התינוק מבית החולים. היכרות עם נושאים רפואיים שונים כמו פגות, צהבת של תינוקות, מחלות שונות אצל התינוק או האם, שברים ועוד. כמו כן כולל הלימוד גם סיבוכים אפשריים בעקבות ברית כמו דימומים, זיהומים, עצירת שתן ועוד.

3. לימוד מעשי – על בובות דמויי מקור כדי לדמות ברית ואחר כך גם התנסות בביצוע בריתות בפועל. תחת פיקוח והשגחה של הצוות בקורס.

בקורס המוהלים של מכון עליה מקבל כל תלמיד את ההכשרה המקיפה ביותר. בכל מה שהוא צריך כדי להיכנס לתפקיד הגדול. מדובר בלימוד עיוני, תרגול מעשי, הכשרה רפואית שנדרשת לשם כך.

עם סיום הקורס ומבחן הלכתי שהוא יעבור הוא יוכל לקבל תעודה מוסמכת מטעם מכון עליה. המעידה כי הוא אכן עבר את כל התהליך בהצלחה.

עם התעודה הזו הוא יוכל לגשת אל הוועדה הבין משרדית למוהלים. ולהצטרף ל- רשימת המוהלים המוסמכים.

תמונות של תלמידי מכון עליה

קורס מילה
בוגרי קורס מוהלים מקבלים את התעודה
קורס מילה
קורס מוהלים
הרב יעקב מרציאנו מחלק תעודות בסיום קורס מוהלים
אולי תרצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
פרטי המחבר
מכון עליה
מכון עליה
'מכון עליה' הנה מכללה המפיקה אלפי קורסים תורניים בנושאים: קורס הכשרת שוחטים, הכשרת מוהלים מוסמכים, הכשרת סופרי סת"ם, הכשרת רב מקדש בחופה והכשרת משגיחי כשרות ועוד המון סוגים שונים של קורסים בכל רחבי הארץ ובעולם.

השאר תגובה

מאמרים נוספים על ברית מילה
כלי נגישות
עדכוני המכון
העדכון האחרון מאת מכון עליה
תאריכים למבחני טוען רבני

לכל תאריכי מבחן טוען רבני במינהל בתי הדין לשנה הקרובה תשפ"ד- תשפ"ה (2024 למניינם)

שנה טובה