מה ההבדל בין הכשר רבנות – לרבנות מהדרין?

ההבדל בין הכשר רבנות – למהדרין

ההבדל בין רבנות – לרבנות מהדרין

בעולם הכשרות אנו מכירים שתי מושגים עיקריים – כשר רבנות / כשר מהדרין.

מהו באמת ההבדל בין שני הביטויים ? האם קיימת הבדלה ברורה בניהם או ששני המושגים מהווים רק כלי ביטוי  כלכלי של בעל העסק או של מערכת הכשרות הפועלת במקום?

הכשר רבנות

המושג כשר או כשר רבנות מהווה ביטוי של רמת כשרות בסיסית שניתן למצוא באותו מקום.

הכשרות במקום נסמכת על קולות רבות ועל היתרים רבים בתחום הפסיקה. כגון בשר שאינו חלק לציבור הספרדי ההולך על פי פסיקת מרן השו"ע. או בימינו עלי ירק שאינם מגידולים מיוחדים למניעת תולעים. כאשר המציאות מוכיחה שבמקומות מושגחים בעלי כשרות בסיסית. משתמשים בעלי ירק מגידולי בר  שהכשרתם אינה טוטאלית ואינה מקסימאלית.

ניתן להשתמש בחומרים ומרכיבי מאכל בעלי היתר הלכתי כאשר הם פסולים מאכילת כלב ואינם ראויים לאכילת אדם בעוד קיים חשש כשרותי עבורם.

הכשר למהדרין

המושג כשר למהדרין: הנו מושג רב ערך כאשר ניתן להבחין שמיושמות בו רוב החומרות הן בפסיקה והן במרכיבי חומרי הגלם. כשר למהדרין לא יהסס לפסול מוצרים כאשר אלו לא קיבלו היתר על ידי המשגיח על היותם מרכיבים סינטטים שאין בהם כל חשש כשרותי זה או אחר.

מהדרין מיישם עבורי את כל החומרות ללא כל פשרה בהשגת מוצר כשרותי מושלם.

אולם עלינו להיות זהירים ביותר. כאשר ניתן למצוא מקומות אשר רמת הכשרות במקום בדרגת כשר בלבד. אולם מבחינה שיווקית נכתב מהדרין שזה מהווה זיוף חמור והטעייה חמורה של הציבור שומר על כשרות מהודרת.

באדיבות הרב חיים פילוס

תחום הכשרות ומשגיחי כשרות

מעניין אותך תחום הכשרות? אתה נמצא במקום הנכון!

מכון עליה הינו הבית מדרש המקצועי ביותר להכשרת משגיחי כשרות. במכון עליה מכשירים מידי שנה מאות בוגרים להיות משגיחי כשרות מוסמכים.

רוצה לדעת יותר על הקורס שלנו לחץ על הקישור – קורס משגיחי כשרות

אולי תרצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
פרטי המחבר

השאר תגובה

מאמרים נוספים על כשרות והשגחה
הקולה היא משקה פופולרי ברחבי העולם, לעיתים אנו נתקלים במשקה ללא סימן ההכשר המוכר, האם היא כשרה? הנה כל מה שאתה צריך לדעת על…
כלי נגישות
עדכוני המכון
העדכון האחרון מאת מכון עליה
תאריכים למבחני טוען רבני

לכל תאריכי מבחן טוען רבני במינהל בתי הדין לשנה הקרובה תשפ"ד- תשפ"ה (2024 למניינם)

שנה טובה