איך שוחטים עוף? ואיך שוחטים כבש?

קורס שחיטה

אנחנו רגילים לקבל את העוף/בשר לצלחת, אבל התהליך עד ההגעה לצלחת ארוכה, ומלאה בפעולות רבות. איך שוחטים עוף? ואיך שוחטים כבש? המשיכו לקרוא

בזמננו היום שכל האוכל תעשייתי, צורת הגידול של העופות שונה לגמרי מהעבר, לתרנגולים מוזרק כבר כשהם אפרוחים, הורמוני גדילה , כדי לחסוך בהוצאות הגידול היקרות.

תהליך השחיטה של עוף במשחטה

התהליך עובד כמו שעון. לכל עובד יש את התפקיד שלו, יש את העובד שמביא את העוף לשוחט בצורה של תפיסה דרך הכנפיים, והשוחט מעביר את הסכין בגרונו, כשהמטרה היא לחתוך את הקנה והוושט, ללא שהיה כלל. (במידה והיה שהיה בחיתוך העוף טרף).

קורס שחיטה
קורס שחיטת עופות ובהמות

במשחטות התהליך עובד בצורה מהירה, ויש משחטות ששוחטים כמות גדולה של עופות בדקה, היום לכל בד"ץ יש את רף העופות לשחיטה בדקה, וככל שמצטמצם יותר נחשב לכשר יותר, כי יש זמן לבדיקה יותר.

תהליך השחיטה של בהמות

בבהמות התהליך דומה ששם הוא תהליך איטי יותר, שוטפים את אזור השחיטה, ותופסים את הבהמה שלא תזוז, (במקומות מסוימים אף קושרים את הרגליים) ובסכין גדולה יותר שוחטים.

קודם לשחיטה

ישנו תהליך של הכנת הסכין לשחיטה או כפי שנקרא: העמדת הסכין. לפי ההלכה הסכין צריכה להיות חלקה ללא שום פגימה אפילו קטנה, ולצורך כך יש צורך העמדת הסכין ע"י השחזתה באבנים המיועדות לכך, במשחטה יש תפקיד שנקרא בודק סכינים, שתפקידו לאשר כי הסכינים חלקים וכשרים לשחיטה.

מעניין אתכם עוד על מצוות השחיטה? אנו מזמינים אתכם לקרוא על הקורס שחיטת עופות ובהמות המוביל של מכון עליה בנשיאות גדולי הדור. לקרוא עוד על קורס שחיטה »

לאחר השחיטה

לאחר השחיטה בעוף יש את תהליך הבדיקה, לראות שהעוף לא טרף, ובודקים ברגל את צומת הגידים וכו'.. ( נושא הבדיקות הינו נושא נפרד ואכמ"ל )

לאחר הניקוי של העוף הוא עובר לתהליך של מליחה, ע"מ להוציא את כל הדם , משתמשים במלח גס ומשרים את העוף בתוך מלח ,ואח"כ במים .

את הכבד לא ממליחים כי כולו מלא בדם, האפשרות לאוכלו היא רק ע"י צלייה על אש, תוך 3 ימים. לאחר 3 ימים, אפשר לאכול רק ע"י צלייה ללא אפשרות בישול אח"כ.

פעולת הניקור לאחר השחיטה בבהמות

בבהמות התהליך המורכב הוא יותר, זה לאחר השחיטה, יש כ"כ הרבה דברים שצריך לשים לב אליהם כגון: בדיקת הריאה, סרכות, פרכוס וכדו'.. ( הדינים הינם רבים ואכמ"ל ).

בבהמה יש את כל החלק האחורי של הבהמה, שצריך ניקור, מלאכת הניקור היא להפריד את החלב מהבשר, החלב הוא גושים שמנוניים כמו שומן רק שמתפוררים ביד. מלאכה הזאת מצריכה דיוק רב.

בני אשכנז כיון שאין להם מוסרת ניקור, נוהגים שלא לאכול את חלקה האחורי של הבהמה.

מעניין אתכם על מצוות הניקור? תוכלו לקבל פרטים נוספים על הקורס המוביל בנושא הניקור מאת מכון עליה. למידע נוסף על קורס ניקור »

קורס שחיטה מכון עליה
תהליך הפשטת העור במהלך שחיטה פרטית
קורס שחיטה מכון עליה
בדיקת הריאה במהלך שחיטה במכון עליה
אולי תרצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
פרטי המחבר
מאמרים נוספים על מצוות שחיטה
כולנו יודעים כי באופן טבעי, מקום הגידול של העופות והתרנגולים הם בטבע. שם הם אמורים להתפתח, למצוא את מזונם, להטיל ביצים ולגדל את האפרוחים….
כמה עולה שחיטה פרטית? החלטתם ללכת על שחיטה פרטית, במאמר זה נסביר על התהליך של השחיטה. וכמובן כמה תצטרכו לשלם לשוחט… המשיכו לקרוא…
איך לומדים שחיטה? איך רוכשים את כל הידע הנדרש של הלכות שחיטה? ואיך מתחילים לעבוד כשוחטים מוסמכים? אז בדיוק לשם כך אנחנו כאן….
כלי נגישות
עדכוני המכון
העדכון האחרון מאת מכון עליה
תאריכים למבחני טוען רבני

לכל תאריכי מבחן טוען רבני במינהל בתי הדין לשנה הקרובה תשפ"ד- תשפ"ה (2024 למניינם)

שנה טובה