דבריהם הם זיכרונם - בעניין פריעת המילה
נשאלת השאלה:
ע”ד השאלה אם המוהל הוריד את עור הפריעה ועי”ז מגלה העטרה אבל אינו קורע אותו, ואם לא היה קושרו היה יכול העור לחזור, אף שכעת שהוא קשור ידבק וישאר כך, האם מקיים בזה מצוות מילה שהרי בשעת המילה עדיין יכול לחזור.
תשובה:
לשון הטו”ר )יו”ד סי’ רס”ד( כיצד מלין חותכין את הערלה כל העור החופה העטרה עד שתתגלה העטרה ואח”כ פורעין את הקרום הרך שלמטה מהעור בציפורן ומחזירו לכאן ולכאן עד שיראה בשר העטרה, הרי מפורש שהפריעה הכוונה היא לקרוע את העור בציפורן ומחזירו לכאן ולכאן, וכבר כתב כן בפירוש בספר המנהיג והזהיר ע”ז, וכן כתב בספר פרי האדמה בהל’ מילה.
ואף אם לא עשו כן, לא נגמר המילה, וצריך לחזור ולקרוע את הקרום ולהחזירו לכאן ולכאן, ואם התרפא כך באופן שנשאר העטרה מגולה, רק אז נעשה מהול, ואין כאן מילה בשמיני, ואינו דוחה שבת.