קורסים מקצועיים לקהל החרדי והדתי

כשאנחנו מסתכלים על רצף מילים דוגמת "קורסים לקהל חרדי ודתי", מיד יכולות לעלות בראשנו תכניות לימוד דוגמת שיפוץ תפילין, ניקוד, השגחת כשרות או ספרות סתם.

אולם במאמר הבא אותו אנו מארחים באתרנו, נשמח לספר לכם גם על תכניות לימוד נוספות שייעודן עבור קהלים חרדים ודתיים איננו נובע מנושא הקורס, כי אם מסביבת הלימוד שהותאמה במדויק לצרכיהם של קהלים אלו.

היכן ניתן למצוא תכניות לימוד שכאלו?

די שנרפרף מעט ברשת כדי שנוכל למצוא מגוון מוסדות לימוד שונים שיכולים לענות על הצרכים המדויקים שלנו.

חשוב לעשות הפרדה בין מוסדות לימוד שמטרתם היא להציע הכשרה מקצועית הלכתית כדוגמתנו כאן במכון עליה, לבין מוסדות לימוד שמטרתם להציע הכשרה למקצועות שונים במשק הישראלי, ובהם הדגש הוא על סביבת הלימוד.

דוגמה שכזאת ניתן למצוא אצלנו במכללת אימג' למקצועות העיצוב. במכללה שלנו היושבת בירושלים, אנו מציעים תכניות ללימודי מקצועות העיצוב והאיור הדיגיטלי, צילום, אפיון ובניית אתרים עבור נשים מן המגזר החרדי והדתי.

אחד מן היתרונות הגדולים שטמונים במקצועות אלו, הוא ביכולתם לענות על ביקוש גבוה שקיים בשוק העבודה עבור מי שמבקשות להשתלב כשכירות, וכן ביכולתם לספק הכשרה למקצועות פופולריים בקרב עצמאיים ועצמאיות המבקשים לעבוד מן הבית ולשלב זאת עם חיי משפחה.

דגשים בחיפוש תכניות הלימוד

בחיפושנו אחר תכנית הלימודים המדויקת עבורנו, חשוב שנכלול מספר דגשים משמעותיים אשר יאפשרו לנו למצוא את המוסד הלימודי שיענה במדויק על מבוקשנו.

קהל היעד

בדוגמה שהובאה לעיל, הרי שבמכללת אימג' מדובר בסביבת לימודים ייחודית עבור נשים.

ישנן מכללות המציעות קמפוסים נפרדים, וישנם מנגד מי מאתנו שיעדיף שהמכללות יהיו מיועדות אך ורק לגברים או לנשים. פרט שכזה חשוב שייבחן בקפידה כבר במעמד הבירור אל מול המכללה המבוקשת.

התמחות בנושאי לימוד

מנעד הקורסים המקצועיים שפונים לקהל הדתי והחרדי הוא גדול ורב, ובדיוק כפי שישנם קורסים העונים על כישורים יצירתיים דוגמת עיצוב, כך ישנם מוסדות לימוד העונים על עוד מגוון רחב של מקצועות מבוקשים בשוק העבודה דוגמת הנהלת חשבונות וחשבי שכר; שני תחומים המאפשרים השתלבות במשרת אם נוחה ועם אפיקי קידום רבים.

בדיוק כפי שאנו מתמחים בלימודים הלכתיים, כך מומלץ לחפש אחר מוסד לימודי שמתמחה בנישה נקודתית דוגמת מקצועות פיתוח במחשבים, מקצועות אנליטיים וחשבונאיים, מקצועות האינטרנט והדיגיטל וכיוצא בכך.

השמה לאחר הלימודים

בעוד ששני הסעיפים הראשונים הם המלצה חמה ואף הכרח, הרי שסעיף זה יכול להיות בונוס נהדר ולעתים מאוד רלוונטי עבור קהלים מסוימים.

השתלבות מקצועית לאחר סיום הלימודים אף היא לעתים יכולה להצריך חיפוש אחר סביבת עבודה מסוימת שתתאים לנו.

מסיבה זו, חלק ניכר ממוסדות הלימוד מתפעלים גם מחלקה הנמצאת בקשר תדיר עם גורמים שונים בתעשייה, מחלקה המאפשרת השתלבות מקצועית בסביבות עבודה מתאימות ושעונות במדויק על דרישות שונות דוגמת היקף המשרה ומיקומה.

כתבה זו נכתבה בשיתוף עם מכללת אימג' למקצועות העיצוב בירושלים 

אולי תרצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
פרטי המחבר
מכון עליה
מכון עליה
'מכון עליה' הנה מכללה המפיקה אלפי קורסים תורניים בנושאים: קורס הכשרת שוחטים, הכשרת מוהלים מוסמכים, הכשרת סופרי סת"ם, הכשרת רב מקדש בחופה והכשרת משגיחי כשרות ועוד המון סוגים שונים של קורסים בכל רחבי הארץ ובעולם.

השאר תגובה

מאמרים נוספים כללי
כלי נגישות
עדכוני המכון
העדכון האחרון מאת מכון עליה
תאריכים למבחני טוען רבני

לכל תאריכי מבחן טוען רבני במינהל בתי הדין לשנה הקרובה תשפ"ד- תשפ"ה (2024 למניינם)

שנה טובה