ערכת לימוד עצמית של סופרי סתם להיט בקרב בני הישיבות

הכירו את עולם הכתיבת סת"ם עם 'אומנות הסת"ם' - הערכה המהפכנית ללימוד עצמי. מתאים לכל הרמות, ממתחילים ועד מתקדמים, וכוללת כל הכלים הדרושים לצלול לעולם האומנותי של כתיבת סת"ם. הצטרפו אלינו למסע לימודי חווייתי שיחבר אתכם לשורשים ולמסורת.
ערכת אומנות הסתם

אומנות כתיבת הסת"ם – תחום שהוא לא רק מלאכת מחשבת אלא גם אמנות בפני עצמה, העוברת מדור לדור בעם היהודי. במאה ה-21, כאשר דורות חדשים מחפשים דרכים להתחבר לשורשים ולהעשיר את הזהות היהודית שלהם, מוצר חדש וגאוני יוצא לאור – "אומנות הסת"ם", ערכת לימוד עצמית המזמינה את כולם לצלול לעולם הקסום והאומנתי של כתיבת הסת"ם.

"אומנות הסת"ם" היא פרי פיתוח של מומחים במכון עליה, המאפשרת לכל אחד, ממתחילים ועד מתקדמים, להכיר מקרוב את התהליכים, הטכניקות והסודות שמאחורי אחת מהאומנויות העתיקות של כתיבת סת"ם. הערכה מציעה חוויה לימודית עשירה, דרך שילוב של תיאוריה ופרקטיקה, המאפשרת גם לחובבנים וגם לאלו המעוניינים לבחון את יכולתם ואהבתם לתחום זה, לקחת חלק פעיל ולהתנסות באומנות זו.

מהי "אומנות הסת"ם"?

"אומנות הסת"ם" היא ערכה מקיפה שמטרתה ללמד ולהנגיש את כתיבת הסת"ם לכולם. הערכה מורכבת מחומרי לימוד מגוונים שנועדו להדריך את המשתמש מהשלבים הראשונים של הכרת הגופן ועד ליצירת כתב יד אישי וייחודי בגופן הסת"ם. היא פותחת פתח לעולם מרתק של קדושה, אומנות ומסורת, תוך כדי שמירה על רמת גישה שאינה מצריכה ידע קודם או נגיעה בספרי הקודש באופן ישיר.

למי מיועדת הערכה?

הערכה מיועדת למגוון רחב של אנשים:

  • מתחילים אשר אין להם ניסיון קודם בכתיבת סת"ם אך מעוניינים לפתח מיומנות זו.
  • הורים המעוניינים להעביר את המסורת הזו לילדיהם בצורה מעשית וחווייתית.
  • אמנים וחובבי כתיבה המחפשים להרחיב את הידע והכישורים שלהם לתחומים חדשים ומרתקים.

תכולת הערכה

ערכת "אומנות הסת"ם" היא חבילה מקיפה שמספקת את כל הכלים הדרושים להתנסות באומנות הכתיבה המסורתית של סופרי סת"ם. היא תוכננה להעניק חוויה עשירה ומלאה, המאפשרת למשתמשים ללמוד, לתרגל ולשפר את כישוריהם בכתיבה. כל פריט בערכה נבחר בקפידה כדי להבטיח את התנסות הלמידה הטובה ביותר.

נוצה

השימוש בנוצה הוא מסורת עתיקה בכתיבת סת"ם. בערכה, הנוצה משמשת כמחזיק לקולמוס פלסטיק, מה שמאפשר תחושה מסורתית תוך כדי שימוש בכלים מודרניים.

קולמוס פלסטיק

זהו עט הכתיבה העיקרי של הסופר בערכה. הקולמוס מעניק דיוק ונוחות במהלך הכתיבה, והוא מתאים הן למתחילים והן למתקדמים.

קסת

כלי זה משמש לאחסון הדיו. הקסת מותאמת לשימוש עם הקולמוס פלסטיק ומספקת את הדיו הדרוש לכתיבה.

עט רפידוגרף (קליגרפי)

עט זה מיועד לתרגול כתיבה ומשמש ככלי עזר לפני המעבר לכתיבה עם הקולמוס הפלסטיק. הוא מספק תחושה דומה לקולמוס אך נוח יותר לשימוש בשלבי התרגול הראשוניים.

מחזיק סיליקון

המחזיק עשוי סיליקון ומיועד להניח על הנוצה כדי להקל על האצבעות במהלך תרגולים ארוכים. הוא מספק אחיזה נוחה ומונע החלקה.

דיו

הדיו בערכה הוא דיו כשר המיוצר במיוחד לסופרי סת"ם. הדיו מאפשר כתיבה חלקה וברורה והוא מתייבש מהר כדי למנוע מריחה.

תחליפי קלף

כרטיסיות אלו משמשות לתרגול ואימון לפני הניסיון הפורמלי בחוברת. הם דמויי קלף ומאפשרים התרגלות בכתיבה על משטח דומה לקלף אמיתי.

שקף

דף שקוף עם הדפס של האותיות. ניתן להשתמש בו ככלי עזר לתרגל את צורת האותיות בצורה מדויקת יותר, על ידי הנחתו מתחת לדף התרגול.

חוברת אומנות הסת"ם

החוברת היא ליבת הערכה וכוללת 112 עמודים של הדרכה מעשית. היא מכילה הוראות שלב אחר שלב, תרגילים לתרגול, וטיפים לשיפור הכתיבה. כל עמוד תוכנן בקפידה כדי להעשיר ולהנחות את המשתמש במסעו האישי בעולם הכתיבה של סופרי סת"ם.

ערכת "אומנות הסת"ם" מציעה פתח לעולם עתיק ומסורתי, תוך שימוש בכלים מודרניים וחדשניים שמאפשרים לכל אחד לחוות את האומנות הייחודית הזו בצורה אישית ומעמיקה.

שאלות נפוצות

האם ערכת "אומנות הסת"ם" מתאימה למתחילים ללא ניסיון קודם בכתיבה?

כן, הערכה תוכננה כך שתתאים למתחילים ללא ניסיון קודם. החוברת המצורפת מספקת הדרכה מעשית שלב אחר שלב, המאפשרת ללמוד את היסודות ולהתקדם בקצב האישי של כל משתמש.

האם ילדים יכולים להשתמש בערכה?

בהחלט. הערכה מתאימה גם לילדים, בתנאי שהם משתמשים בה תחת השגחה של מבוגר. זהו דרך מעולה להכיר לילדים את המסורת היהודית ולפתח אצלם מיומנויות חדשות תוך כדי כיף ויצירתיות.

האם הכתיבה בערכה כוללת קדושה ומחייבת טהרה?

לא, הכתיבה בערכה אינה כוללת קדושה ואינה מחייבת טהרה. הערכה מיועדת להעשרה ולימוד בלבד, והכתיבה בה אינה מתאימה לכתיבת סת"ם כשר להלכה. מדובר בתרגול ולמידה של האומנות והטכניקה.

כיצד אני יכול להמשיך ולהתקדם לאחר שסיימתי את החוברת?

לאחר שתסיים את החוברת, ניתן להמשיך ולהתקדם באמצעות קורס סופרי סתם מתקדם בתחום כתיבת הסת"ם. בנוסף, הערכה כוללת שובר הנחה ללימוד בקורס כזה, כדי לעודד את המשתמשים לקחת את הידע והמיומנות שלהם לשלב הבא. שובר הנחה לקורס סופרי סתם

האם ניתן לרכוש חומרי תחליף או חלקים נוספים לערכה?

כן, ניתן לרכוש חומרי תחליף וחלקים נוספים דרך האתר או החנויות המפיצות את הערכה. זה מאפשר להמשיך ולהשתמש בערכה לאורך זמן ולחזור על התרגולים כרצונך.

האם הערכה מספקת הכנה מספיקה להיות סופר סת"ם מקצועי?

ערכת "אומנות הסת"ם" מהווה נקודת התחלה מצוינת ומספקת ידע בסיסי והכרות עם האומנות. עם זאת, להיות סופר סת"ם מקצועי דורש לימוד נרחב יותר, כולל ידע הלכתי ופרקטיקה מתקדמת. מומלץ להמשיך לקורסים מקצועיים אחרי לימוד היסודות בערכה זו.

אולי תרצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
פרטי המחבר
מכון עליה
מכון עליה
'מכון עליה' הנה מכללה המפיקה אלפי קורסים תורניים בנושאים: קורס הכשרת שוחטים, הכשרת מוהלים מוסמכים, הכשרת סופרי סת"ם, הכשרת רב מקדש בחופה והכשרת משגיחי כשרות ועוד המון סוגים שונים של קורסים בכל רחבי הארץ ובעולם.

השאר תגובה

מאמרים נוספים על כתיבת סת"ם
כלי נגישות
עדכוני המכון
העדכון האחרון מאת מכון עליה
תאריכים למבחני טוען רבני

לכל תאריכי מבחן טוען רבני במינהל בתי הדין לשנה הקרובה תשפ"ד- תשפ"ה (2024 למניינם)

שנה טובה