בנר חנוכה החמירו חז"ל שמחויב למכור את כסותו כדי לקנות נר חנוכה, [ואפילו במצוות דאורייתא אינו מחויב להוציא יותר מחומש מנכסיו, ומסתבר שאין הכוונה לכסות ממש, כלומר שילך ערום, אלא לכסות נוספת כגון מעיל וכדו']
והגרא"ב פינקל זצ"ל מראשי ישבת מיר הסתפק מה הדין באדם שמכר את כסותו כדי לקנות נר חנוכה, אולם גם נר שבת אין לו, וההלכה היא שנר שבת קודם לנר חנוכה, משום שלום בית, וזאת למרות שבנר שבת אינו מוכר כסותו, אלא רק מחזר על הפתחים.
ועתה יש להסתפק מה יעשה עם הנר שיש לו,
ולמעשה יש לציין שיש בזה ד' צדדים:
צד א' – שמחויב לקנות נר וישתמש בזה לנר שבת, ואח"כ ימכור עוד כסות ולקנות נר חנוכה.
צד ב' – שמחויב לקנות בזה נר ולהשתמש לנר שבת בלבד.
צד ג' – שמחויב לקנות בזה נר, ולהשתמש לנר חנוכה, משום שזה כסף המיוחד לנר חנוכה.
צד ד' – שאינו מחויב לקנות כלל, כיוון שאינו מחויב למכור כסותו למען נר שבת, וכן אינו מחויב למכור כסותו פעמיים.
אולי יעניין אותך לקרוא – שמן זית שאינו ראוי למאכל האם כשר לנר חנוכה?