'טוען רבני' מה תפקידו? – כל השאלות הנפוצות כאן בכתבה

מה תפקידו של טוען רבני? כיצד? למה? ואיך? הכתבה של מכון עליה. אורך ימים בימינה בשמאלה עושר וכבוד. תלמיד חכם עם משקה תורנית ולקבל שכר גבוה.
טוען רבני מה תפקידו

בקצרה על 'טוען רבני'

תפקידו של טוען רבני הוא לייצג אחד מהצדדים בבית דין רבני. דומה מאוד לתפקידו של עורך דין. על הטוען להיות בקיא בהלכה המסורתית של עם ישראל. ולשלוט בספרים 'חושן משפט' ו'אבן העזר'.

עיקר התעסקותו של הטוען הינה בתיקים השייכים לקטגוריות: דיני משפחה (גירושין וכדומה). ודיני מקרקעין (בעיקר בנושא בנייה ושיפוצים).

השכר הממוצע של טוען רבני: לאחר שסקנו ובדקנו עם מספר רב של טוענים רבנים ברחבי הארץ. השכר עומד על 25 אלף פחות או יותר, בכל חודש.

ההכשרה הטובה ביותר עבור טוען רבני

אנו ב'מכון עליה' בשיתוף של 'מרכז אבן הטוען', יצרנו את ההכשרה הטובה ביותר. עבור כל אדם ירא שמיים המעוניין להתפרנס בכבוד ממקצוע תורני מכובד זה. אנו נלמד את התלמיד את כל אומנות הטוען הרבני המוצלח. כדי לדעת יותר על הקורס לחצו על הקישור – קורס טוען רבני »

שאלות ותשובות נפוצות בנושא טוען רבני

מה זה טוען רבני?

טוען רבני הוא אדם שמייצג את אחד מבעלי הדין בבית הדין, בדומה לעורך דין שמייצג את אחד מהצדדים בבית המשפט.

למה צריך טוען רבני?

בדיוק כמו שבבית משפט צריך עו"ד ואין אדם שמגיע לשם לבד… כמו כן בבית הדין.
ההיגיון שבזה הוא: שאדם פרטי שבתוך הסיפור בטוח במאת האחוזים שהצדק איתו. הוא מרגיש את זה 'מבפנים' ולא תמיד יודע איך להוכיח את זה. הוא מוצף רגשית וחוץ מלחזור ולזעוק מנהמת לבו שהצדק איתו, הוא לא מוסיף הרבה בדיון, ממה שמוריד את הסיכויים להצלחתו. לעומתו הטוען רבני הוא אדם נטרלי חכם ברור וממוקד, הוא יודע לגשת לנקודה שבשפה של בית הדין ולייצג את הלקוח שלו בצורה מקצועית ושכלתנית.
בנוסף לזה אדם שאינו טוען רבני אינו יודע להעמיד את הסוגיה ואת הטענות, וכיון שבית הדין זמנם מוגבל לכל אדם, אופי הדיון סובב על הטענות שאותם טוען הבעל דין. אדם שאינו מקצועי אינו יודע לטעון כלל ופעמים שהוא משמיט פרטים קריטיים שלא חשובים בעיניו שיכולים לשנות ולהפוך את כל הקערה על פיה. לעומתו הטוען רבני יודע לטעון ובקי בשו"ע ובשפת הב"ד והוא מעמיד את הטענות הנכונות והמדויקות ביותר. כמו כן הטוען רבני מביא אינפורמציה נוספת מתוך ספרי ההלכה לב"ד והב"ד צריך לענות ולהתייחס מה שגורם פעמים רבות להבדלים משמעותיים בפסק הסופי.

איך נהיים טוענים רבניים?

התפיסה הפשוטה היא, שלומדים את סדר הלימוד שמופיע באתר הרשמי של בתי הדין הרבניים ונבחנים על החומר במועדים הקבועים לכך ולאחמ"כ מקבלים רישיון. אולם תשובה זו נכונה רק לקבלת הרישיון המיוחל, אבל מכאן ועד לההפך ל'טוען רבני' הדרך ארוכה. משום שלא יעלה על הדעת שללא ניסיון ושימוש שייך להיהפך לטוען רבני, בדיוק כמו בכל מקצוע אחר. מה שאומר שטוען רבני יצטרך המון נסיון ופרקטיקה עד שהוא יצליח ללוות תיקים מורכבים ו'מכניסים'.

איך נדע לבחור טוען רבני?

הדרך לכך היא רק על פי ניסיון פרקטיקה והוכחת הצלחות. טוען רבני טוב, תגיעו אליו, ותשמעו עליו!

לסיכום הכתבה מהו טוען רבני

אורך ימים בימינה, בשמאלה עושר וכבוד. להיות תלמיד חכם עם משקה תורנית ולקבל שכר גבוה. המתכון הבטוח למימוש המשאלה הזו הוא: להיות 'טוען רבני'!

אולי תרצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
פרטי המחבר
מכון עליה
מכון עליה
'מכון עליה' הנה מכללה המפיקה אלפי קורסים תורניים בנושאים: קורס הכשרת שוחטים, הכשרת מוהלים מוסמכים, הכשרת סופרי סת"ם, הכשרת רב מקדש בחופה והכשרת משגיחי כשרות ועוד המון סוגים שונים של קורסים בכל רחבי הארץ ובעולם.

השאר תגובה

מאמרים נוספים על דיינות ומשפט
כלי נגישות
עדכוני המכון
העדכון האחרון מאת מכון עליה
נפתחה קבוצת וואטסאפ לסופרי סת״ם

אם אתם סופרי סת״ם ואתם מעוניינים למכור את המוצרים שלכם, תוכלו לעשות את זה בקבוצת הוואטסאפ הזאת.

גם אם אתם מעוניינים לרכוש תשמישי קדושה מסופרי סת״ם ישירות תוכלו לעשות זאת בקבוצת הוואטסאפ הזאת.

שנה טובה