סיבת האיסור בשימוש במגן קלמפ לעשיית ברית מילה

ברית מילה

לפני למעלה משלושים שנה התעוררה שאלה הלכתית, על ביצוע ברית מילה באמצעות מכשיר שנקרא "מגן קלמפ", שמבצע את הברית ללא שום דם, וחותך עת הערלה, בצורה חדה ומדויקת מאוד, וכן בצורה מהירה ובטוחה.

הרעיון נפסל מכמה סיבות:

משום שמשנה ממסורת המילה, ואין משנין!

גם משום שיש עניין שיהיה דם מילה, וכמו שנאמר "ואומר לך בדמייך חיי" ודורשים חז"ל שהכוונה לדם מילה, וכן משום שמצמית את הדם, וממילא נמוק עור הערלה, עוד קודם החיתוך.

ויש שדנו לחייב את מי שנמול בדרך זו, לעשות הטפת דם ברית.

ומועצת הרבנות הראשית לישראל בהחלטתה מיום ו' חשוון תשמ"ט החליטה כדלהלן, "הגיעו אלינו תלונות מאנשים רבים, שלאחרונה ישנם מוהלים שהתחילו להשתמש בכלי מגן שונים, "גומקה קלמפ", "מגן קלמפ", ו"מגן בורשטיין", שהובאו לכאן מרצות הברית, ושכאילו יש עליהם הכשר מרבנים, הננו להודיע בזאת כי מכירים אלו וכדו' אסורים בהחלט בשימוש, ואסור לשום מוהל להשתמש בהם, והמשתמש בהם אינו מקיים מצוות מילה כהלכה.

מוהל שישתמש במכשיר כל שהוא שאין עליו אישור מהרבנות הראשית לישראל, יפסל, ועל הציבור להיות ער לדבר, ולהודיע לרבנות על כל מקרה, כב' הרבנים די בכל אתר ואתר, מתבקשים לעקוב אחר זה, ולפקח על המוהלים שבמקומותיהם, שלא יפרצו גדר בבריתו של אברהם אבינו, או בטוחים כי אחרי הוראה ברורה זו, שוב לא ישתמש אף מוהל במכשירים הנ"ל, וילדי ישראל, וילדי ישראל ימולו כמקובל מדור לדור כדין וכהלכה.

ונציין שהמגן קלמפ פופולרי לעשיית בריתות בכל הדתות למעט היהודים, עקב הצורך במציצה!

מעניין אתכם נושא המילה? המשיכו לקרוא על קורס מילה של מכון עליה.

אולי תרצה לחזור לחלק מסוים במאמר?
פרטי המחבר
מכון עליה
מכון עליה
'מכון עליה' הנה מכללה המפיקה אלפי קורסים תורניים בנושאים: קורס הכשרת שוחטים, הכשרת מוהלים מוסמכים, הכשרת סופרי סת"ם, הכשרת רב מקדש בחופה והכשרת משגיחי כשרות ועוד המון סוגים שונים של קורסים בכל רחבי הארץ ובעולם.

השאר תגובה

מאמרים נוספים על ברית מילה
כלי נגישות
עדכוני המכון
העדכון האחרון מאת מכון עליה
תאריכים למבחני טוען רבני

לכל תאריכי מבחן טוען רבני במינהל בתי הדין לשנה הקרובה תשפ"ד- תשפ"ה (2024 למניינם)

שנה טובה